Мої розробки уроків та заходів
«Ляльковий дім» «Шлях до порятунку родини Гельмерів»
У системі підвищення кваліфікації вчителів важлива роль належить новаторам. Їх майстерність, їх "секрети" покажуть вчителям, образно кажучи, втілення ідеалу, педагогіку як мистецтво в дії. Новаторство завжди є складовою частиною педагогічного досвіду. Але дуже часто вчитель не винаходить нового методу, прийому, способу роботи. Він просто вміє "старому", давно відомому методу надати такого спрямування, щоб він "заграв новими фарбами", став більш ефективним, результативним. Педагогічний успіх неможливий без пошуку, мистецтва, мук творчості. Результатом такого творчого пошуку став урок-квест із зарубіжної літератури у 9 класі за твором Г.Ібсена «Ляльковий дім» «Шлях до порятунку родини Гельмерів» ( учитель Круглій М.М.). У минулому навчальному році учителі школи відвідали урок з даної теми, а вже сьогодні із розробкою уроку- квесту змогли ознайомитись усі читачі журналу «Зарубіжна література в школах України» №9 2021.
Переглянути журнал - «Зарубіжна література в школах України» №9 2021.!
«Роль художніх засобів у розкритті змісту художнього твору»
Пленерні уроки – це уроки спілкування з живою природою, які навчають бачити красу у повсякденності. Відчувати душею і серцем мову рідної землі. , спостерігати за сезонними змінами у природі.
Саме такий урок був проведений у 9 класі Вороблячинського ЗССО І-ІІ ст. імені Героя України Віталія Коцюби (учитель Круглій М.М.) з теми «Роль художніх засобів у розкритті змісту художнього твору». Учні спостерігали за красою весняної природи і описували її у творі-описі, підбирали епітети, метафори, порівняння для опису весняного неба, вправлялися у складанні поетичних рядків з використанням анафори та епіфори.
Переглянути відео уроку - Відео 1, Відео 2, Відео 3, Відео 4
«Світ без насилля»
5 лютого у 6 класі Вороблячинського ЗЗСО І-ІІ ступенів ім. Героя України Віталія Коцюби ( класний керівник Круглій М.М.) проведена відкрита виховна година «Світ без насилля», мета якої – виховання талерантного ставлення учнів один до одного, вміння протистояти булінгу , формування гуманності та взаємоповаги. Шестикласники аналізували ситуації, методом «мозгового штурму» визначали способи боротьби з шкільним булінгом, створювали руку допомоги жертвам насилля. Учні мали змогу побувати в ролі класного керівника, директора школи та міністра юстиції і розробити заходи протидії булінгу на рівні класу, школи та держави. Кожен учень заповнив «серце доброти», на якому написав свої дії, якщо він стане свідком булінгу. Діти дали обіцянку перетворити клас на територію добра і наповнювати своє життя тільки добрими вчинками.
Старий рік минає…
Під такою назвою 18 грудня була проведена святкова виховна година у 6 класі Вороблячинської ЗОШ І-ІІ ст. ім. Героя України Віталія Коцюби (кл.кер. Круглій М.М.). Учні з нетерпінням чекали на цю подію. Адже кожен з них виконував роль таємного Миколая для свого однокласника. І найважчою виявилась умова – залишитись по-справжньому «таємним». Зате скільки радості було від одержаних сюрпризів! А ще школярі одержали грамоти від Святого Миколая за послушність, доброту, милосердя та інші добрі вчинки. Шестикласники підбили підсумки їхнього співжиття у році, що минає. Попросили вибачення за допущені непорозуміння, подякували один одному за добрі вчинки, висловили свої побажання щодо організації життя класу у прийдешньому році. На завершення дзвінко звучало «А хто, хто Миколая любить…».
Урок зарубіжної літератури з підприємницьким тлом
Система освіти XXI ст. покликана підготувати конкурентноспроможну особистість , здатну утілювати задуми в життя, перетворювати ідеї на дії. Формування такої людини є метою уроків з підприємницьким тлом.
Як можна формувати підприємливість та ініціативність на уроках літератури побачили члени методичної комісії учителів суспільно-гуманітарного циклу Вороблячинської школи І-ІІ ст. ім. Героя України Віталія Коцюби, відвідавши урок зарубіжної літератури у 5 класі (учитель Круглій М.М.).
Вивчаючи казку Г.Андерсена «Непохитний олов’яний солдатик» учні відтворювали текст за опорними словами, вибирали за змістом прислів’я, у формі «мозкового штурму» визначали, що таке добро і що таке зло, працювали над проблемним запитанням «Чи справді винен гном, що хлопчик кинув солдатика у піч?». На завершення уроку учні склали своє, звичайно, щасливе, закінчення казки.
Переглянути частину уроку 1 – https://drive.google.com/file/d/1YESpJEc92y3fc_e-TFFAJIbz5gFzagCH/view?usp=sharing
Переглянути частину уроку 2 - https://drive.google.com/file/d/182ClsaV-ai_MwcrNshwVsg4S_fdNE73B/view?usp=sharing
Переглянути частину уроку 3 - https://drive.google.com/file/d/1kboCi63PJI3sksi6wU4eOgUiuVE9Hzus/view?usp=sharing
Переглянути частину уроку 4 - https://drive.google.com/file/d/10hxP1PF0_H5kgio-ZX939gaohB6AZinQ/view?usp=sharing
«Ляльковий дім»
5 березня 2020р. у Вороблячинській ЗОШ І-ІІ ст. ім. Героя України Віталія Коцюби відбулося засідання методичної комісії учителів гуманітарно-естетичного циклу. Учителі відвідали урок зарубіжної літератури у 9 класі на тему: «Шлях до примирення сім’ї Гельмерів» за твором Г. Ібсена «Ляльковий дім» (учитель Круглій Марія Михайлівна). Урок проведено у формі квесту. Учні виконували різноманітні завдання, які дозволили переходити із станції на станцію. Зі слів підказок дев’ятикласники склали фразу, яка мала б допомогти примирити подружжя. Підсумком уроку стало дерево рішень, на якому учні прикріпили свої поради молодому подружжю.
Я в серці маю те, що не вмирає
25 лютого у Вороблячинській ЗОШ І-ІІ ступенів імені Героя України Віталія Коцюби учні 8 класу під керівництвом учителя української мови Круглій Марії Михайлівни провели літературну зустріч «Я в серці маю те, що не вмирає», присвячену 129 – річниці з Дня народження Лесі Українки. Восьмикласники розповідали цікаві факти з життєпису поетеси, декламували вірші.
Шкільний бібліотекар Клебан Х.І. підготувала книжкову виставку творів Лесі Українки.
Дефіле нестандартних уроків зарубіжної літератури
У рамках районного методичного проекту «Дефіле нестандартних уроків зарубіжної літератури» у 6 класі Вороблячинської ЗОШ І-ІІ ступенів імені Героя України Віталія Коцюби 19 лютого 2020 проведено відкритий урок –поєкт «Гімн людині» за творами Ж.Верна «П’ятнадцятирічний капітан», Дж. Лондона «Жага до життя».
Над проєктом шестикласники працювали протягом 20 днів і на уроці групи «Літературознавці», «Екстремали», «Соціологи» продемонстрували результати своєї діяльності.
Учні знаходили відповідь на запитання: «Шлях до порятунку. Який він?».
Продуктом проєкту стала пам’ятка «Як вижити в екстремальних ситуаціях?» та веб-сторінка «Шлях до порятунку».
Переглянути відео уроку - відео1, відео2, відео3, відео4, відео5, відео6, відео7, відео8, відео9, відео10, відео11, відео12, відео13, відео14, відео15, відео16, відео17
Пленерний урок у Вороблячинській ЗОШ І – ІІ ст. ім. Героя України Віталія Коцюби
Досвід позитивний тоді, коли виникає бажання його наслідувати та поширювати. Саме такого досвіду набули учителі зарубіжної літератури після відвідин пленерного уроку у Старицькій ЗОШ І – ІІ ступенів, який провела кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри гуманітарної освіти ЛОІППО Анна – Марія Богосвятська.
Як віддзеркалення побаченого, був проведений пленерний урок у Вороблячинській ЗОШ І – ІІ ст. ім. Героя України Віталія Коцюби (учитель Круглій М.М.) для учителів даної школи. Восьмикласники мандрували планетами разом із Маленьким принцом, вслухались у голоси природи, створювали порадник для дорослих, рекламували твір А. Екзюпері.
Гостями уроку були учні 4 класу, які всіляко намагалися допомогти восьмикласникам. Для них урок став прекрасною мотивацією читання художньої літератури.
-
Тема: Уславлення сили людського характеру у творах Дж.Лондона «Любов до життя», Ж.Верна «П’ятнадцятирічний капітан», Д.Дефо «Робінзон Крузо»
-
Уроки зарубіжної літератури з підприємницьким тлом
- Тема: Г.Ібсен «Ляльковий дім». Шлях до порятунку родини Гельмерів.
- Тема: Хто ви,пане Гобсек?
- Конкурс "Знавці зарубіжної літератури".
- Конспект Коли відпочивають янголи?
- Конспект Непохитний....
- 7 клас. Тема: Г.Белль «Подорожній , коли ти прийдеш у Спа...» . Високий антивоєнний і гуманістичний пафос твору
- Тема: Протиставлення життєвого вибору в долях синів Тараса Бульби
- Тема: Чи можна досягти найвищого блаженства?
- Тема: Чому посміхається Джоконда?
- Сценарій Свята Мадонна , дорога матуся!
- Постать учителя у сучасній літературі