Вороблячинcька ЗОШ І - ІІ ступенів імені Героя України Віталія Кoцюби  
 
Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 28.05.2018, 06:19

Вороблячинcька ЗОШ І - ІІ ступенів імені Героя України Віталія Кoцюби

Меню сайту
Категорії розділу
Для вчителя світової літератури [10]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 27
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Для вчителя світової літератури

Опис педагогічного досвіду
[ Викачати з сервера (20.7Kb) ] 09.04.2014, 17:11

Опис педагогічного досвіду

    Девіз моєї педагогічної діяльності співзвучний із знаменитими словами Ф. Шіллера і Ф.Достоєвського про те, що краса врятує світ.

    Краса може народитись тільки в творчості. І я вважаю, що розвиток творчих здібностей учнів - це кінцевий результат діяльності вчителя літератури. Найбільші можливості для цього дає робота над літературними проектами. Працювати над проблемою „Формування життєвих компетенцій учнів шляхом використання методу проектів на уроках літератури» я почала у 2009 році.

    Проектна методика створює прекрасні умови для реалізації творчого потенціалу дитини. Вона дозволяє розвивати здібності кожного учня, стимулює самостійну творчу діяльність, отже, дає змогу повністю використовувати потенціал особистості. Літературний проект - різновид художньо-творчої діяльності, що передбачає самостійне розв'язання тієї чи іншої літературної проблеми та можливість застосування здобутих результатів у реальному житті. Щоб виконати проект, потрібно вміти швидко знаходити потрібну інформацію, організовувати дослідницьку та практичну роботу, добирати доцільні варіанти її виконання, оцінювати власні здобутки з літературного погляду.

     На уроках зарубіжної літератури проектна технологія дає можливість пробудити у школярів інтерес до активного сприйняття навчального матеріалу, формувати читацьку культуру учнів, спонукає до творчої та пошукової роботи, розвиває навички аналізу-синтезу матеріалу, вміння презентувати та аргументувати свою роботу, підвищує мотивацію навчальної діяльності.

     Але, на мій погляд, найбільшою перевагою методу проектів є те, що це прекрасний засіб формування життєвонеобхідних компетенцій учнів: вміння розвивати свій життєвий потенціал, застосовувати його для успішного, свідомого і творчого вирішення життєвих завдань, здатність ефективно використовувати і швидко поповнювати особистий досвід для вирішення нестандартних життєвих ситуацій, навички співжиття у колективі, суспільстві, здатності особистості до соціальної дії, соціальної активності , підвищення правової культури, відповідність її поведінки правовим нормам, набуття професійних навичок, опір шкідливим звичкам та негативним соціальним явищам.

     Працюючи над проектом « Апокаліпсис для душі» (після вивчення творів Ч.Діккенса «Різдвяна пісня у прозі» та Р.Бредбері «Усмішка» та А Екзюпері «Маленький принц»), учні шукають відповідь на запитання: люди народжуються злими чи стають такими під впливом зовнішніх факторів? Для цього аналізують дорослих та дітей із названих творів, проводять опитування батьків та вчителів «Що псує добру від народження людину. У підсумку роботи над проектом складають пам'ятку «Рятуймо наші душі».

     Підсумком вивчення теми «Людина у життєвих випробування» (6 клас) є робота над   проектом «Гімн   людині». Шестикласники   дослідили зміст творів «П'ятнадцятирічний капітан» Жуля Берна, «Жага до життя» Джека Лондона, «Пригоди Робінзона Крузо» Даніеля Дефо, визначили , які риси характеру допомогли вижити героям. Визначили основні етапи боротьби за життя героїв вивчених творів. Встановили спільне та відмінне у поведінці героїв творів. Провели соціологічне опитування серед учнів  « Чи впливають літературні герої на моє вміння поводитись в екстремальній ситуації». Створили презентацію та публікацію з даної теми.

   Учні проілюстрували прикладами з тексту втілену в творах ідею уславлення сили людського характеру.

     Використовуючи міжпредметні зв'язки з уроками охорони здоров’я та біології , створили правила «Як вижити в екстремальних умовах. Крім того,ми випустили стінгазету « Екстрим» та створили веб- сторінку «Людина у випробуваннях».

   Завершенням вивчення теми «Детективна література» (7 клас) став проект «Морфологія інтриги». Учні досліджували жанрові ознаки творів, сюжет, мову детективних творів Агати Крісті, Артура Конан Дойла, Едгарда По, сучасних детективних фільмів. Продуктом цієї діяльності стала збірка «Сучасний Шерлок Холмс». На підсумковому уроці учні виступали у ролі авторів та літературних критиків.

      Відвідати учасників II світової війни учнів спонукала робота над проектом «Обличчя війни». Семикласники збирали враження очевидців від жахіть війни , опрацьовували історичні джерела, знаходили інформацію в Інтернеті. В результаті - плакат із зверненням до жителів села оберігати безіменні могили, серія малюнків «Обличчя війни» , сценарій усного журналу «Наша смерть - ваше життя».

   Роботу над проектами поєдную з інноваційними формами навчання (розповідь від імені героя; інтерв'ю з місця події; журналістське розслідування; постановка і вирішення проблеми; рольова гра і т. д.), які розвивають учня, його здатність мислити,виробляти свої власні судження.

    Наприклад, вивчаючи у 8 класі казку Антуана де Сент - Екзюпері „Маленький принц", обираю з учнями групову форму роботи. Кожна з 4 груп виокремлює проблему взаємовідносин дітей і дорослих.

Запитання: „Чому Маленький принц вважає дорослих ,дивними людьми"?" (Тому, що не розумів їх.)

    2 етап. Висування припущень. Чому ж герой не розумів дорослих?

1.Бо в дітей і дорослих різне світосприйняття;

2.Дорослі не мають часу вислухати дітей.)

  Домашнє завдання - учні складають проект закону «Про взаєморозуміння дорослих і дітей".

    Цікавою для розвитку творчості є рольова гра — написання кіносценарію. Вперше з цим видом роботи знайомлю дітей у 6 класі при вивченні „Пісні про віщого Олега" О.Пушкіна. Спочатку виділяємо окремі сцени, „уявляємо" їх на екрані, описуємо словами події, дотримуючись сюжету.

    Другий етап — діти діляться на кілька груп, які переставляють епізоди місцями, щоб фільм був виразнішим і цікавішим.

    Третій етап - обговорення, чий проект найцікавіший.   В 7 класі роботу над сценарієм ускладнюю: учні пишуть сценарій в групах, але вже всього твору: для учнів з низьким рівнем знань диференціюю завдання: складають сценарій одного епізоду, послідовно з'єднавши епізоди у зв'язну розповідь. Всі обумовлюють час, звуковий фон, пейзажі, інтер'єри, описують одяг героїв. Така форма роботи дає змогу учням фантазувати, шукати різні варіанти, обговорювати їх.

    Учні 5 класу створюють  квіточки-семипелюсточки ,кожна пелюстка якої має заголовок: „Казко, спасибі тобі за..." Діти продовжують речення: „за те, що вчиш жити на світі, за щасливі кінцівки, за цікаві пригоди, за те, що розважаєш і розуму навчаєш." Це стало нашою підсумковою роботою по темі „Народні казки". А потім розфарбували різними кольорами і отримали оцінки (бордові-12, жовті-6, білі-1 і т. д.

    Особлива мова про тематику письмових робіт. По-моєму, головне заінтригувати дітей незвичайністю теми, дозволити їм розкритись. Коли у 8-му класі ми пишемо роздум  „Яким я уявляю свого Ромео(Джульєту)?", виходить цікаво.

    Складаючи звертання Білого Ікла до людей, діти перевтілюються у четвероногих, тому в творах були і „гр-р-р" і „гав-гав!". Але була і говна думка: „Люди! Будьте богами! Бережіть нас,братів своїх менших!"

    Про силу та владу грошей я намагаюсь говорити з учнями в 6 класі, коли читаюмо „Острів скарбів". Саме після вивчення цього твору пишемо твір про справжніх джентельменів та розтлінну силу золота. А чорні мітки, яких у мене вже три конверти, допомагають праводити опитування.

     Вивчаючи у 5-му класі хоку, даю завдання проаналізувати твір, уявити^ собі, що відчував поет, коли писав твір. Пропоную учням передати свої почуття, бачення світу у хоку. Часто складають тривірші за поданим початком.

     Коли в душі дитини пробуджується поезія, завжди радію, бо це перші кроки до мистецтва. Крупинки учнівського таланту збираю в папку „Творчість учнів", а потім використовую на уроках.

     Робота з розвитку творчих здібностей учнів можлива лише при тісних міжпредметних зв'язках, особливо з уроками образотворчого мистецтва,музики, історії, української літератури, а часом і географії та біології.

     Робота над основною проблемою поєднується з масою інших проблем. їх вирішення - це праця над щоденними уроками, рядовими і відкритими      Перелічені форми роботи допомагають перетворенню середовища розвитку учня на таке, що орієнтує його на творчу діяльність, розвиває здатність мислити. Головне належна попередня підготовча робота. Я завжди вірю в учнів. І вони, як правило, мене не підводять.

      Хочу закінчити свої роздуми словами колеги, вчительки зарубіжної літератури О. П. Борювської: „Я ніколи не зараховувала себе до людей, які достеменно знають, що і як треба робити». Я вважаю, не треба боятися експериментів та імпровізацій, несподіваних учнівських відповідей та власних методичних помилок. За наявності найкращих методичних технологій, найсучасніших методичних розробок варто пам'ятати, що найвдаліший методичний прийом повинен бути  наповнений духом самого вчителя.

 

Категорія: Для вчителя світової літератури | Додав: Vorobljachyn
Переглядів: 770 | Завантажень: 82 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту



Розвиваючі ігри для дітей

"Незвичайні шашки"


Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz