Вороблячинcька ЗОШ І - ІІ ступенів імені Героя України Віталія Кoцюби  
 
Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 19.07.2018, 14:47

Вороблячинcька ЗОШ І - ІІ ступенів імені Героя України Віталія Кoцюби

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 27
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Опис досвіду роботи

Опис досвіду роботи   Візитна карточка   Опис досвіду роботи Мої розробки уроків   Дидактичні матеріали 

Учнівські проекти

Опис роботи

Презентація  -  З досвіду роботи Обаряник М.Д.

          У психології добре відомо, що тільки та навчальна інформація перетворюється на знання, яка стає об’єктом самостійної перетворюючої пізнавальної діяльності учнів. В активізації пізнавальної діяльності учнів велику роль відіграє вміння вчителя спонукати своїх учнів до осмислення логіки і послідовності у викладі навчального матеріалу, до виділення в ньому головних і найбільш істотних положень.

           З цією метою пропоную по ходу свого викладу виділити основні питання, тобто скласти план того що вивчається. Це завдання змушує школярів глибше вникати в суть нової теми, подумки розчленувати матеріал на найважливіші логічні частини. Хороший ефект в активізації пізнавальної діяльності при усному викладі дає прийом , пов'язаний із спонуканням учнів робити порівняння, зіставляти нові факти, прийоми і положення з тим, що раніше вивчене.

           Активізація пізнавальної діяльності має бути спрямована не тільки на активність мислення, а й на підвищення розумових зусиль, вдосконалення процесу засвоєння знань, умінь, навичок, тобто на підвищення ефективності уроку .

           Кожний учень має тільки йому притаманні особливості пізнавальної діяльності, емоційного життя, волі, характеру, кожний з них потребує індивідуального підходу.

           На мою думку, викладання шкільного курсу правознавства в першу чергу висуває завдання виховання учня, його всебічний розвиток. Девізом своєї роботи я обрала тезу: «Якщо я хочу виховати і навчити всебічно дитину, я повинна всебічно її вивчити». Необхідно навчитись слухати та чути кожного учня, бачити його внутрішні прояви та спрямованість, потреби та мотиви, впливати на його поведінку за допомогою гуманного та демократичного стилю спілкування та взаємодії з іншими учнями класу.

          Традиційно ефективність навчально – виховного процесу визначається тим, що знають та вміють учні. Це, звичайно, важливо, але не достатньо, тому що залишається нез’ясованим, якою мірою вивчений матеріал стає досягненням особистості учня, який результат дало засвоєння того чи іншого навчального матеріалу для подальшого розвитку його мислення та здібностей.

           Необхідними ознаками громадянина, на мою думку, мають стати висока правова культура, послідовне переконання, вміння дозволеними засобами захищати загальнолюдські та власні цінності. Без належного рівня правової освіти і навичок правомірної поведінки неможлива нормальна участь особи у суспільному та державному житті.

             Саме тут на допомогу приходить матеріал з правознавства. На уроках цього курсу орієнтуюсь на такі завдання: закладення основи системи правових поглядів і переконань; надання основ початкових знань із сімейного, трудового, кримінального та інших галузей права; формування навичок правомірної поведінки; опанування певних способів поведінки в найтиповіших життєвих ситуаціях.

             Завдання вчителя, на мою думку, полягає в тому, щоб особистий розвиток відбувався у відносному зв’язку минулого, теперішнього та майбутнього.

             Нові якості набуваються під час пізнавального процесу, який, у свою чергу, є складовою частиною будь – якої діяльності. Пізнавальні процеси на уроках з правознавства дають можливість учневі визначити мету, плани, зміст діяльності, свої дії, поведінку, передбачити результати своїх дій та керувати ними.

            Обираючи з різноманітних форм і методів навчання найбільш раціональні для уроку, виходжу з основного – забезпечити активність учнів і високу якість знань у навчальному процесі. Усього можна досягнути, використовуючи метод проектів.

            Метод проектів – це система навчання, за якої учні здобувають знання й уміння в процесі планування й виконання практичних завдань – проектів. Суть методу – не формувати, а розвивати особистість у процесі свідомої мотивованої  індивідуальної діяльності в групі для розв’язання спільного завдання. Робота над навчальним проектом передбачає розв’язання проблемних ситуацій, що потребує від учасників освітнього процесу пошукових зусиль, спрямованих на розробку оптимальних шляхів його реалізації.

            Залучаючи учнів до проектування навчаю їх користуватися дослідницькими прийомами, збирати необхідну інформацію, аналізувати її з різних точок зору, робити висновки.

            Головною фігурою в навчанні за проектною системою є учні. Вони самостійно шукають або висувають проблему для розв’язання, самостійно проектують те, чим мають займатися, самі виконують проект, керуючи власною діяльність і захищають саме таке його виконання.

            Під час роботи над проектом учні використовують різні технології та нові способи діяльності: відео зйомка, робота з комп’ютером, проведення соціологічних досліджень.

            Наприклад, виконання проекту «Не втомлюймось жити», учні самостійно здійснюють власне технологічну складову проекту: проводять опитування учнів, робота зі збірником документів, пошук сучасних літературних джерел. Кожен проект повинен завершуватися отриманням певного результату.

           Під час обговорення з учнями підсумків роботи, учні здатні визначити сильні і слабкі сторони роботи, аналізувати причини успіхів і невдач у роботі.

           Практикую також творчі проекти: малюнки, газета, сценарій заходу, свята, зустрічі, твір – есе, фотомонтаж, драматизація тощо. Ці проекти не мають детально опрацьованої структури. Вона лише окреслюється і розвивається відповідно до жанру.

          Не всі діти здатні активно співпрацювати на уроці з учителем, тому вони часто залишаються пасивними на уроці. Групова робота залучає всіх учнів до активної співпраці з учителем, однокласниками. Тому при формуванні груп необхідно вивчати індивідуальні особливості учнів. Власні спостереження, досвід, поради шкільного психолога допомагають мені в цьому питанні.

          Суттєвий результат дають ті проекти, які є значущими для всього класу і не потребують багато часу для підготовки. Саме вони сприяють значною мірою формуванню соціальних, громадянських, здоров’язберігаючих та інших ключових компетентностей. Прикладом може бути проект «Не втомлюймось жити », створений учнями 9 класу.

          Все більше учнів бажають працювати за таким методом. Вони відчувають, що їхня точка зору цікавить інших, э важливою для оточуючих, підлітки вчаться формулювати і відстоювати власну точку зору, аргументувати свою позицію.  При цьому завжди наголошую на необхідності поважно ставитися до думок інших людей, вчу толерантності, культури ведення діалогу і дискусії.

          Отже, активні методи і, зокрема, метод проектів відкривають простір для творчості, самостійної роботи учнів, сприяють підвищенню рівня їх соціалізації, формуванню ключових компетентностей, підвищують інтерес учнів до навчання.

          Таким чином, вважаю, що моя робота є ще однією спробою розв’язати деякі проблеми викладання курсу «Основи правознавства». А попереду в кожного вчителя – правознавця є можливість виробити власну позицію, правильність якої можна перевірити у своїй щоденній роботі. Адже діяльність педагога передбачає прагнення виховати своїх учнів гідними громадянами незалежної демократичної України, навчити їх різними юридичними засобами захищати загальновизнані суспільні цінності і свої власні конституційні права.

Пошук
Календар
«  Липень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Друзі сайту



Розвиваючі ігри для дітей

"Незвичайні шашки"


Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz